En tillbakablick

Kryddterrassen från förra året vid ungefär samma tid som nu.

Så har det då blivit augusti och jag kan inte låta bli att känna hur sommaren bara rinner undan utan att någonting blivit gjort. Medan nordvästvinden sliter och drar i ekarna på kullen bakom vårt hus bläddrar jag igenom gamla kort för att peppa mig lite och, JA! Det har hänt en hel del!

Första steget på den stora trappan mellan kryddterrassen och utsiktsterrassen lades i juni förra året.

I juni i år rödgrundades och putsades trappan färdigt!

Också muren gjordes färdigt i år med rödgrundning, putsnig och målning.

I april i år såg det ut så här på kryddterrassen. Vi tyckte att rabatterna såg för oformliga ut så vi bestämde oss för att göra riktiga kanter på dem.

Här är kanterna på gång! Begagnad kantsten och betongplattor blev det.

Lön för mödan..

I mars i år utvidgades stora rabatten på rosenterrassen något.

Förra året såg rosenterrassen ut så här i början på juli. Det röda gruset har inte kommit på än och rabatten är mindre. Uteköket har inte blivit målat ännu..

Här har vi börjat lägga ”fingruset” på plats. Se så små havtornen är! Juli förra året.

I år vid samma tid! Man borde kunna se havtorn växa..

Köksträdgården från förra året. Knappt någon mur upp mot kryddterrassen!

Samma vy fast för bara några dagar sedan..

Detta och mycket mer har faktiskt blivit gjort och jag känner mig genast lite bättre. Om bara den här sega förkylningen ville släppa så skall jag ge mig ut och fortsätta med köksträdgården. Rödgrundnig och putsning och även en del murning återstår och i måndags fick vi hem ett gäng gamla fönster till växthusbygget.. Den som har en trädgård har sannerligen aldrig tråkigt! /R

Kommentera

