Farväl till hösten!

I dag är det första november och trots att regnet envist smattrar på fönsterrutan har vi nu lämnat hösten bakom oss. Utanför fönstret är det beckmörkt och bredvid mig på golvet står årets Dunderglögg och småbubblar. Det luktar jul på hela kontoret!

När jag kom ut i trädgården tidigare idag var höstens avtåg kanske ännu tydligare.. Inte ett löv kvar på vårt stora bigarråträd!

Jag skyndade mig att gräva ner de sista tulpanlökarna!

Som ett sista avsked till hösten måste jag bara få visa några bilder från förra helgen då höstens färger mötte vinterns vita. Entrén in till vår trädgård med vår flammande röda blomsterkornell, Cornus kousa,  in till vänster.

En utsikt jag aldrig tröttnar på! Solljuset silade sig genom roströda trädkronor och reflekterades i det vita snöpudret.

Snöpudrat buxbomsklot!

Fågelbadet skall få lysa upp en sista gång i år innan det skall kånkas in på vinterförvaring! Flytljusen får sällskap av några vackra löv ..

Hoppas att ni allihopa får en lugn och skön Allhelgonahelg! /R

3 thoughts on “Farväl till hösten!

Kommentera

