”Krukhörnet” påbörjat!

ingenstenläggningÄntligen lite värme! Inte var det mycket men i helgen värmde solen tillräckligt för att smälta bort det mesta av snön och tina upp vårt grus! Jag bestämde mig för att ta tag i ett litet projekt i Köksträdgården. Vi skulle nämligen behöva ha plats för ett litet planteringsbord, krukor, klockor, lite spadar och annat i nära anslutning till bäddarna. Det här lilla hörnet mellan växthuset och de upphöjda bäddarna är alldeles lagom!

hyllanFörsta snilleblixten vi fick var att utnyttja murkrönet till en hylla, lagom stor för lite allt möjligt. Impregnerat virke skruvades fast på muren för att ge en jämnare och lite finare hylla.

någrastenarMen ett inkrukningsbord, spadar och krukor kommer att innebära hantering av jord och då är grus verkligen inget bra markmaterial. Det kommer garanterat snart att börja växa ogräs i jord/grus-mixen.. Därför bestämde jag mig för att stenlägga ytan med några gamla betongplattor.

tvåstenarlagdaLerigt, blött och slabbigt men jag känner mig otroligt nöjd över att äntligen på allvar kunna börja med trädgårdsarbetet!

fyraraderJag tror att tre stenar på rad blir lagom..

färdigtnäraFärdigt! Nu har jag precis sopat över sand och grus för att fylla igen fogarna.

färdigthelahörnetDet blir nog ett trevligt litet planteringshörn! Nu väntar vi bara på att temperaturen skall snigla sig uppåt så att vi kan måla väggen, för det är ju först då vi kan bygga själva planteringsbordet.. /R

2 thoughts on “”Krukhörnet” påbörjat!

Kommentera

