Sköna Maj, välkommen!

vy från ägget2

Vybild mot huset från den ovala gräsytan vi rätt och slätt kallar för ”Ägget”.

Nu har det äntligen blivit maj!!! Gräset växer, påskliljor, scilla och vårlök blommar för fullt. Härligt är det – och härligare lär det bli nu när värmen äntligen börjar komma. I morse tog jag en liten sväng i trädgården, bara för att kolla läget litegrann. Ackompanjerad av fyra högljudda starhannar gick jag min runda och tog ett par bilder med kameran:

trappan

Vår naturstenstrappa gör sig fint i morgonsolen.

stare2

En liten paus mitt i sjungandet för att rensa öronen…

accolade

Prunus ”Accolade” slår nog ut i helgen…!!

Jag kan förstå att det kan vara rätt jobbigt för blom- och bladknoppar att slå ut efter en sån här lång och kall ”vintervår”, men jag måste ändå tillstå att just nu gör det inte alls ont när knoppar brister…./S

PS: Trevlig första maj på er allihop!! DS

One thought on “Sköna Maj, välkommen!

Kommentera

