Pioner och blåmesar!

rosenfeld

Karl Rosenfeldt värmer oss tillsammans med junisolen.

Nu blommar luktpionerna för fullt! En liten kort bildserie visar hur vi har det just nu…

sarah bernardtSarah Bernardt är verkligen på gång. Jag kan inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst – bakelsen eller pionen. Just nu är det blomman som vinner..

nemoursDuchesse de Nemours. Bara namnet är helt underbart. Och doften likaså…

Som på beställning i dessa blomnings- och rosknoppningstider har blåmesarna fått ett helt gäng högljudda ungar i den nyuppsatta holken på Rosenterrassen. Vanligtvis brukar inte våra holkgäster bosätta sig i nya holkar, men i år gjordes tydligen ett undantag. Oskygga och flitiga blåmesar är mer än välkomna hos oss!

blåmes2Är kusten klar?

blåmes1Jag kollar lite till..

blåmes3Äh, jag hinner inte tjafsa! Den där typen med kameran verkar ofarlig och ungarna skriker efter mat…

Som vanligt går allt hiskeligt fort i juni och vi har verkligen fullt upp hela tiden. Mer rapporter kommer../ S

One thought on “Pioner och blåmesar!

Kommentera

