En födelsedagskrans!

börjanI helgen var vi bjudna på födelsedagskalas och som en lite extra festlig present gjorde jag en krans till den fyraåriga lilla damen.

småbuketterJag tänkte mig en ganska liten krans och valde därför små blommor och frökapslar i ett återkommande tema. För att blommorna skulle hålla bättre en het dag som denna gjorde jag små buketter vars stjälkar först doppades i vatten och sedan lindades med blomstertejp.

enbukettpåkransSedan fästes de små buketterna med ståltråd på stommen (som består av lite tjockare ståltråd).

tvåbuketterpåkransFörsiktigt snurrar jag fast de små buketterna tätt efter varandra.

halvkransHalvfärdigt! Ganska pilligt jobb det här…

sistajustNär buketterna väl är fastbundna fyller jag på med lite ytterligare material för att dölja stommen och för att fylla igen tomma glipor.

färdigmotbuxFärdigt! En riktig högsommarkrans!

färdigDen innehåller frökapsel och blomma från Nigella `Mullberry rose´, frökapsel från kornvallmo, blåklint från den härliga fröblandningen `Classic magic´ och den nästan neonskära blomman är en Potentilla nepalensis `Miss Willmott´. Jag kan lova att födelsedagsbarnet strålade som en drottning! /R

Kommentera

