Brokiga blommor!

arr2Jag har fått en ny fin skål av Staffan! Visst är den tjusig? Naturligtvis måste den provas ut ordentligt…

arr1Den härliga färgen inspirerar till mer färg och jag gör ett arrangemang av nästan bara runda blickfång. En riktig färgchock, men full av sprudlande energi!

ovannäraArrangemanget innehåller: Dahlia `Arabian nights´ och `Orange glow´(tror jag att den heter…), Zinnia `Peppermint sticks´, rysk martorn, potentilla `Miss Willmott´, frökapslar från ettårig vallmo, ringblomma `Zeolight´, blåklint `Classic magic´, cosmos `Double click cranberries´(som inte alls blev som den skulle..) och heddewigsnejlika `Black and white chianti´.

dukatBukettens alla härliga färger nästan glöder i den varma kvällssolen och skålens blå färg lyfter verkligen fram kompositionen, helt klart en ny favorit! /R

5 thoughts on “Brokiga blommor!

  1. Blomsteruppsatsen blev som en tavla – en sådan där vacker gammal renässansmålning. Ursnygg! Mina Dubble Click Cranberries blev inte heller som de skulle 😦 men klinten Classic Magic är jag så nöjd med, speciellt de mörka med vit kant. Nu blev jag sugen på nejlikorna som du visar, de har ju samma färgskala.

    Kram

Kommentera

