I startgroparna inför 29 juni!

sklipperklotNu ligger vi i startgroparna inför Tusen Trädgårdar den 29 juni! Då är ni varmt välkomna till vår fina, sommarstädade trädgård! Vi har öppet 10 – 17 och det kommer att finnas möjlighet att köpa lite fika och handla grejer ur vårt webbutiks-sortiment.

charlesostolVi håller som bäst på att förbereda oss nu och trädgården får som sagt en riktig storstädning! Pionerna har nästintill blommat över och klipps därför ner, liksom nattviol och aklejor. De gammaldags rosorna blommar som bäst just nu men behöver en del putsning.

dronningenVisst är det lite pilligt och sticksigt att dona med rosorna, men det finns nog inget trevligare göra eller vackrare arbetsmiljö att vara på nu…

rpåkryddterPå Kryddterrassen är det mycket att klippa ner. Gräslök, timjan och salvia har blommat över nu och medan jag klipper yr dofterna omkring mig.

åbroddklipptVår åbroddshäck behövde också en rejäl trimning och nu är ordningen återställd här på terrassen!

buxklipptVälkomna på söndag! (Vägbeskrivning och karta hittar ni här)

/Rebecca

17 thoughts on “I startgroparna inför 29 juni!

  1. Oh, vad jag hade velat se er fullständigt ljuvliga trädgård. Här fixas det också inför visning på söndag.

    Snygg golv på verandan! Ni har bra känsla!

    Kram,
    Maria

    • Tack Maria!
      Ska bli spännande att visa upp trädgården på söndag! Det är en del att stå i inför det hela, man vill ju visa trädgården på bästa sätt. Du är välkommen en annan gång. (och din känsla är det minsann heller inget fel på!)

      /R & S

  2. Oh, nu är det inte långt kvar tills jag får komma. Det ska bli så spännande att få se er vackra trädgård. Älskar era mjuka vackra färgkombinationer och de vita murarna. Vilket paradis ni har!

    Margreth i Ulricehamn

  3. Hoppas, hoppas ni har öppen trädgård en annan gång (när inte vi visar vår trädgård samtidigt), då kommer jag så gärna. Hoppas det blir en riktigt fin söndag med många besökare.
    Kristina

  4. Åh jag har er trädgård som första trädgård att besöka. Trodde att det var både lördag o söndag, tur jag var inne å läste här annars hade jag dykt upp 10 på lördagen🙂. Hur är det med parkering?
    /jennie

Kommentera

