På G i Blomstergården!

vymorgon3

Nu är det mycket på gång i Blomstergården. Frösådderna som trängts i Växthuset har nu avhärdats under någon vecka genom att de allihop har flyttats ut under dagen och in igen i Växthuset under natten.

avhärdning1Mycket kånkande blir det, men nu är de äntligen färdiga för plantering!

utplantOch det var sannerligen på tiden för de har vuxit så mycket de senaste dagarna att de nästan själva krupit ut ur krukorna!

utplantnäraSpännande! Axrisp och olika sorters blomstertobak skall få samsas i den här bädden! Naturligtvis har jag sått alldeles för mycket och jag inser snart att jag inte ens kommer att få plats med hälften! Resten får helt enkelt krukas in och kanske säljas under våra öppna dagar…

dahliaskottNär planterandet är avklarat kikar jag in under fiberduken som legat över dahlia -bädden och ser till min belåtenhet att där finns massor av fina små skott!

vymorgon2Vad härligt att se grönt, trots att det ännu är ganska lite, i alla bäddar! Allting vattnas och därefter strösslar jag nogsamt ut lite snigelgift kring plantor och skott. Om de bara hinner växa på sig lite kommer sniglarna snart tappa intresset för dem, det gäller bara att klara plantorna genom de första veckorna.

vymorgon1Blomstergården håller på att bli ett riktigt härligt trädgårdsrum, en sammanbindande länk mellan de olika terrasserna. En helt ny utsikt…! /R

3 thoughts on “På G i Blomstergården!

  1. vilka fina odlingsbäddar du har … det måste vara helt underbart när dahliorna börja blomma

Kommentera

