Stenläggningen är färdig!

detaljfärdigNu är stenläggningen på Frukt- och bärterrassen färdig!

släggerDet var verkligen ett pill att såga till småbitar som kunde passa i hålrummen vi lämnat…

ssågar…och efter en stund hade slipskivan gjort sitt och då var det bara till att leta upp småstenar, vilka som helst!

fogsandSedan sopade vi ut rejält med fogsand.

färdigblötAtt sopa ner sand i alla håligheter tar tid, vissa skarvar verkar nästan bottenlösa och det dammar förfärligt! Men efteråt kan man spola av hela ytan och mönstret har nu blivit jämnt och lite mer enhetligt.

mväxter3Nästan synd att ställa något på så fin stenläggning! Men när vi väl fått upp några provisoriska bord av pallar och lecablock och börjat hämta inkrukade växter från trädgårdens alla hörn, minns jag varför vi behövde denna stenläggning…

mväxter2Vilken lyx! Här finns gott om plats för inkrukade överskottsväxter, de står rakt, de är lätta att vattna och här finns nästan inget ogräs. Bra att ha reserv-växter till trädgården och ett överskott av plantor att sälja under våra öppna dagar och trädgårdsvisningar.

mväxter1Har ni tänkt besöka oss på vår öppna trädgårdsdag på söndag? Då är ni välkomna att botanisera och kanske göra några växtfynd i vår nya lilla plantskola! /R

Mer info om söndagens öppna trädgårdsdag finns här

 

9 thoughts on “Stenläggningen är färdig!

  1. WOW! Jag är imponerad -så himla snyggt det blev! och praktiskt! Ni har gjort ett fantastiskt arbete!

    Jag hoppas kunna besöka er senare i sommaren när jag har semester och ni har öppen trädgård.
    Kram Cathrine

  2. Såå snyggt det blev! Och fint med nödlösningen med småstenarna som jag gillar extra mycket! Jag hoppas också kunna besöka er senare i sommar när jag är på sommarviste lite närmare, men nu på söndag går det inte (attans). Lycka till och lyllos de som kan!
    Kram
    Elin

Kommentera

