Trädgårdsnjutning!

r&sNu var det väldigt länge sedan det blev någonting skrivet på den här bloggen! Anledning? Vi har helt enkelt bara njutit ett underbart trädgårdsliv! Visst har vi farit lite hit och dit och hälsat på släkt och vänner också, men framförallt har vi semestrat i vår egen trädgård. Ljumma kvällar med middag i Köksträdgården…

frukostroster…och långa, lata frukostar bland blommor och grönska på Rosenterrassen.

kalasvyverandanKalaskvällar har det också blivit!

blomstergnäraBlomstergården har fullkomligt exploderat av färger och jag har skördat hink på hink med ljuvliga blommor!

arrköksönDet är också ett riktigt semesternöje för mig, att helt få gå upp i en blomsterkomposition. Först ner till Blomstergården, inspireras, sedan skörda och därefter bara skapa, utan krav på tid eller resultat!

rosaarrDet är en helt annan sak att komponera blomsterarrangemang när man har i princip obegränsat med blommor! Då kan fantasin verkligen få flöda fritt!

vasastrarinneRegniga dagar har jag tagit med mig blommorna in…

luktärtorinneVem kan väl motstå en bunt luktärtor i regnbågens alla färger? Man bara måste borra ner näsan och dra in den underbara doften!

rosteraugPlötsligt blev det augusti och mycket av högsommarens blomsterprakt är över. De flesta av våra kungsljus, jättedaggkåpor och kantnepetor är nu nedklippta och det är dags för en helt annan blomsterföreställning att ta vid. Röd solhatt, kärleksört, rosenflockel och röllika dominerar på Rosenterrassen och snart slår nog en och annan aster ut. Det är som sagt ett härligt trädgårdsliv! /R

7 thoughts on “Trädgårdsnjutning!

  1. Visst är det härligt när man kan dra ner på takten och bara gå omkring (eller sitta🙂 och njuta av det som är och sker omkring en. Även för mig är det en av trädgårdslivets största nöjen att göra buketter och jag gör minst en om dagen just nu. Lägg gärna ut fler, jag inspireras av vilka blommor och växter du använder! Kram Elin

  2. Tack för att jag har fått vara i er trädgård och njuta av mat och dryck och all blomsterprakt!
    Nu är jag tillbaka till asfaltsgården.
    Kram Faster P

  3. En gård för blomster att skörda av – en underbar tanke. Underbara buketter. Låter som ni spenderat semestern och sommaren på ett optimalt sätt.

    Ha det gott! Carina

Kommentera

