Ärt- och bönstöd i Köksträdgården!

Maj månad och som genom ett trollslag släppte vintern sitt grepp. Trädgården lyser glänsande grön som om inga frostnätter funnits och på bara några dagar har även skogen runt omkring slagit ut.

Köksträdgården är som en dröm, alla nio bäddar är rensade och gödslade och nu väntar bara jorden i dem på att bli lite uppvärmd. Jag ger mig på det årliga pysslet med stöd till ärtor och bönor.

I år har vi klippt ner lite längre hassel sly än vanligt och jag bestämmer mig för att göra en liten hasselgång istället för de vanliga små tornen.

Jag binder ihop de böjliga pinnarna med snöre och när stommen väl är färdig går det fint att fläta in mindre grenar mellan valven.

På den vänstra sidan blir det vaxbönor och sockerärtor och på den högra blandade luktärtor. Enkelt att skörda och dofta!

Det kommer att bli så fint! Spännande med en helt ny höjd i Köksträdgården!

Härliga vår!! /R

2 thoughts on “Ärt- och bönstöd i Köksträdgården!

Kommentera

