God Trädgårds-jul!

De senaste dagarna har vi verkligen haft julfint i trädgården! Så vacker snö innan jul har vi inte upplevt här på många år…

Fort föll den också och förändrade trädgårdens former fullständigt.

Det har varit ett väldigt pyssel med att försöka få bort den tunga snön från känsliga grenar innan de knäcks av tyngden.

Men trots extra bestyren kan jag inte låta bli att njuta av vår vackra vinterträdgård. Den är verkligen ett ”Winter wonderland”…

Innan snön kom blåste ett av våra rosenträd ner igen och jag är så glad att vi tillsammans med min hurtiga far lyckades resa det upp på nytt. Nu står det stadigt med nya stöd i marken och jag tror att honungsrosen knappt hann märka vad som hände…

Nu laddar vi inför julen och nästa år med en rykande färsk bok om snittblommor på gång! Har du ännu inte fått tag i vår första bok ”En trädgård med utsikt” så finns den att köpa bla. på Adlibris och Bokus.

 

God Jul och ett riktigt Gott Nytt År önskar Rebecca & Staffan!

3 tankar på “God Trädgårds-jul!

  1. Önskar att mina favoritträdgårdsmästare får glada helger!
    Tänk att det är så mycket snö hos er! Här på asfaltsgården på landets östra sida är det ganska snöfritt tyvärr.
    Ser fram emot den nya boken!

  2. Hurra! En bok om snittblommor!! Den vill jag köpa. Kollar med jämna mellanrum om ni bestämt er för någon öppen trädgård under 2018? Har ni? Måste ju in i kalendern på bums när det händer. Sköt om er!

    • Visst är det spännande med snittblommor! Än så länge är det 1 juli i samband med ”Tusen trädgårdar” som vi kommer att ha öppet. Kanske blir det någon mer gång under sensommaren, lägger upp datum här och på Instagram när vi bestämt oss!
      /Rebecca

Lämna en kommentar